Inaugurarea bretelei de vest a Centurii Bacăului se amână
Dimensiune font:
Cauza este legată de vremea nefavorabilă * cel mai probabil tronsonul va fi gata la primăvară
Anunțată pentru 22 decembrie, inaugurarea bretelei de vest a Centurii Bacăului se amână până la primăvară. Cauza este legată de vremea nefavorabilă, care a întârziat finalizarea lucrărilor. „Ne-am asumat un obiectiv ambițios, pe măsura implicării echipei politico-administrative care a dus acest proiect de la zero la 45% grad de implementare în doar 9 luni. Condițiile meteo, vizibil deteriorate în ultimele săptămâni, au zădărnicit eforturile constructorului, însă în primăvara anului viitor, odată cu reluarea lucrărilor la ritmul consacrat, brațul vestic al șoselei de centură va fi pus în trafic”, a scris eurodeputatul Dragoș Benea pe contul lui de Facebook.
Breteaua de vest este de fapt sectorul 3 al Centurii Bacăului și va asigura legătura rutieră de la sudul orașului, între DN 2 și DN 11. Are o lungime de 7,3 km.
O poveste cu finaluri amânate
Primele documentaţii privind centura Bacăului au fost schitate la începutul anilor 2000, iar între 2007 şi 2008 compania Search Coporation a realizat studiul de fezabilitate, proiectul tehnic şi detaliile de execuţie. Cu toate acestea proiectul nu a mai demarat, iar CNADNR a fost nevoită să revizuiască studiile. Astfel, în ianuarie 2012 a fost contractată compania SC Arcadis Eurometudes pentru circa 300.000 lei pentru revizuirea SF-ului, a proiectului tehnic si a detaliilor de executie.
Contractul iniţial prevedea realizarea unei centuri ocolitoare în lungime de peste 30 de km şi care să unească DN 11 (în Vest), DN2 (în Sud), DN2 (în Nord) şi DN 15 (în Nord). Din total, aproape 16 km se suprapun peste traseul proiectului autostrăzii Moldova (A7), iar aceştia trebuiau construiţi iniţial doar pe un sens de autostradă, în regim de 2+1 benzi din doi în doi kilometri. După ce contractul iniţial a fost reziliat, noua licitaţie lansată în decembrie 2017 prevedea ca cei 16 km să fie realizaţi din start la profil de autostradă, iar valoarea estimată a lucrării s-a dublat faţă de suma contractată în 2015.
Proiectul presupune realizarea a trei sectoare: Sectorul nr. 1, care face legătura rutieră DN 2 (sud Bacău) cu DN 2 (nord Bacău), în lungime de 20,180 km, ce se suprapune cu viitoarea Autostrada Moldova între km 2 + 413 şi km 18 + 682; Sectorul nr. 2, care face legătura între DN 15 şi DN 2 în lungime de 3,160 km; Sectorul nr. 3, care face legătura de la sud de Bacău între DN 2 şi DN 11, în lungime de 7,360 km.
Dacă sectoarele 2 şi 3 vor reprezenta drumuri naţionale şi vor fi proiectate pentru o viteză de 100 km/h, o bucată de peste 16 km din sectorul 1 se suprapune cu traseul viitoarei Autostrăzi Moldova şi va fi construită la profil de autostradă. Centura Bacăului va conţine primii kilometri de autostradă ce vor fi construiţi în Moldova. Contractul are o valoare de peste 668 milioane lei, fără TVA (echivalentul a 142 milioane euro).
Mihai VANCEA
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau