Terapia cu lumină, efect anti cancer

download (1)

| 09-07-2022 08:23

Terapia cu lumină este studiată de oamenii de știință de la Institutul de Cercetare a Cancerului din Londra, care au dezvoltat o nouă procedură activată în lumină, care ar putea ajuta la tratarea cancerului cerebral. Cheia este un compus care strălucește sub lumină pentru a ghida chirurgii către tumoră, în timp ce lumina în infraroșu activează un mecanism de distrugere a cancerului.

Ce presupune tehnica

Noul studiu se bazează pe o tehnică comună numită Fluorescence Guided Surgery (FGS), care implică introducerea unui agent fluorescent în organism care strălucește sub expunerea la lumină. Aceasta este asociată cu o moleculă sintetică care se leagă de o anumită proteină, cum ar fi cele exprimate de celulele canceroase. Rezultatul final este faptul că tumorile strălucesc în anumite condiții de iluminare sau imagistică, ghidând chirurgii să îndepărteze mai precis celulele afectate, potrivit New Atlas.

Pentru noul studiu, cercetătorii au dat tehnicii o abilitate suplimentară - distrugerea cancerului, de asemenea. Ei au adăugat o nouă moleculă care se leagă de o proteină numită EGFR, care este adesea mutată în cazurile de glioblastom o formă de cancer cerebral extrem de agresivă.

După ce fluorescența a ajutat chirurgii să elimine cea mai mare parte a tumorii, celulele rămase sunt identificate tot pe bază de lumină, către ele îndreptându-se fasciculele desemnate distrugerii lor. Ideea este de a elimina orice celulă rămasă care, ulterior, ar putea, și nu de puține ori s-a întâmplat acest lucru, să recidiveze după o perioadă de la intervenția chirurgicală.

Teste pe șoareci

În testele efectuate la șoarecii cu glioblastom, cercetătorii au arătat că animalele tratate cu noua tehnică aveau semne clare de moarte a celulelor tumorale în mai puțin de o oră după expunerea la lumină infraroșie apropiată. În plus, tratamentul a determinat, de asemenea, sistemul imunitar al animalelor să organizeze un nou atac asupra cancerului, ceea ce ar putea ajuta la reducerea șanselor de recidivă.

„Cancerele cerebrale precum glioblastomul pot fi greu de tratat și, din păcate, există prea puține opțiuni de tratament pentru pacienți. Chirurgia acestor tumori este o provocare din cauza locației acestora și, prin urmare, găsirea de noi modalități de a vedea celulele tumorale care urmează să fie îndepărtate în timpul intervenției chirurgicale și de a trata celulele canceroase reziduale care rămân ulterior ar putea reprezenta un mare beneficiu.

Studiul nostru arată că un nou tratament cu fotoimunoterapie, care utilizează o combinație de marker fluorescent, proteină aficorp și lumină în infraroșu poate identifica și trata celulele de glioblastom rămase la șoareci. În viitor, sper că această abordare poate fi utilizată pentru a trata glioblastomul uman și, eventual, alte tipuri de cancer”, a declarat liderul studiului, Gabriela Kramer-Marek, pentru The Guardian.

Echipa spune că tehnica ar putea fi folosită în cele din urmă și pentru a trata alte tipuri de cancer. Cercetarea a fost publicată în revistaBMC Medicine.

Glioblastomul, forma cea mai frecventă de cancer cerebral

Glioblastomul este cea mai frecventă tumoră malignă a creierului, responsabilă de mai mult de jumătate dintre toate cazurile de cancer cerebral. Rata de supravieţuire a pacienţilor cu glioblastom la 5 ani rămâne de maxim 4%.

O lucrare de cercetare recentă publicată în Nature Communications de o echipă condusă de cercetătorii de la Yale School of Medicine a identificat o modalitate promiţătoare de a face celulele canceroase ale creierului mai susceptibile la chimioterapie.

Acest deznodământ fatal al bolii este cauzat în principal de eşecul terapiilor moderne de a ucide eficient celulele maligne ale creierului. De fapt, singurul tratament chimioterapic este reprezentat de Tezomolomida care, deşi are efect asupra celulelor maligne mature, ratează ţintirea celulelor stem de glioblastom (GSC) care progresează în celule tumorale adulte, fiind considerate a fi rădăcina dezvoltării glioblastomului. Până în momentul în care celulele stem s-au dezvoltat în celule canceroase mature, ele se reproduc foarte repede, iar medicamentele au un efect limitat.

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Comarna, cu sediul in sat Comarna, comuna Comarna, Str. Dreptatii nr. 465, judetul Iasi, telefon/fax 0232.238.900, e-mail: comarnaiasi @yahoo.com, cod fiscal 4540640. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -cladire in suprafata de 69 mp si teren aferent in suprafata de 250 mp, situat in T42, Parcela CC 1867-1868, nr. cadastral 63013, CF 63013, in intravilanul satului Comarna, comuna Comarna, nr. 112, judetul Iasi, ce apartine domeniului privat al Comunei Comarna, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comarna nr. 39/31.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei sau se poate consulta pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria comarna.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartiment Secretariat din cadrul Comunei Comarna, sat Comarna, comuna Comarna, Str. Principala nr. 197, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 30Lei/exemplar, ce se achita la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 24.07.2024, ora 16.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 01.08.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Comarna, sat Comarna, comuna Comarna, Str. Principala nr. 197, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.08.2024, ora 10.00, Sala de sedinte a Comunei Comarna, sat Comarna, comuna Comarna, Str. Principala nr. 197, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Raducaneni, comuna Costuleni, sat Cozia, judetul Iasi -sediu temporar, telefon 0232.292.315, fax 0232.273.999, e-mail: judecatoria- raducaneni-gref @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 10.07.2024
Marcel Ciolacu a cerut ședință de urgență la Guvern, după ce s-a emis Cod Roșu de caniculă
11/07/2024 12:02

Premierul Marcel Ciolacu le-a cerut ministrilor Sănătătii si Internelor să convoace de urgentă o videoconferintă cu prefectii pentru a stabili măsuri ce trebuie adoptate, după ce Administratia National ...

UBBMed Cluj devine parte a uropean Institute of Innovation & Technology
11/07/2024 10:45

UBB School of Health - UBBMed al Universităţii "Babeş-Bolyai" (UBB) din Cluj-Napoca a devenit partener al EIT Health (cu sediul la Munchen, Germania), parte din structura European Institute of Inno ...

Ambulanţă Bucureşti - Ilfov a înregistrat, în ultimele patru zile, 5.542 solicitări
10/07/2024 12:47

Serviciul de Ambulanţă Bucureşti - Ilfov a inregistrat, in ultimele patru zile, 5.542 solicitări, dintre care 3.462 pentru persoane care au prezentat urgenţe de cod roşu şi cod galben, a declarat miercur ...

Peste 500 de cazuri de rujeola
10/07/2024 09:18

Peste 500 de noi cazuri de rujeolă au fost inregistrate in ultima săptămană, anunţă Institutul Naţional de Sănătate Publică. Au fost şi două decese din cauza acestei boli: un băieţel de şapte lu ...

Obezii au la dispoziție un nou medicament pentru slăbit
09/07/2024 11:17

Un medicament al companiei farmaceutice americane Eli Lilly, Mounjaro, permite o pierdere in greutate mai mare decat best-seller-ul Ozempic al grupului danez Novo Nordisk, potrivit primului studiu care compară ...

România poate exporta inimi
09/07/2024 06:52

Medicul Horaţiu Moldovan, şeful Clinicii de Chirurgie Cardiovasculară de la Spitalul Floreasca din Capitală, a declarat, luni seară, că in Romania sunt mai mulţi donatori de inimă decat pacienţi cu ins ...

Sarea pusă în apă ajută la mai buna hidratare a corpului pe timp de vară. Câtă cantitate folosești?
07/07/2024 20:09