Săptămâna conștientizării importanței donării de plasmă

1plasma

Dimensiune font:

| 05-10-2022 08:44

 
Studiu APAA
: 3 din 5 din pacienți au o stare de sănătate deteriorată semnificativ din cauza dificultăților de administrare a imunoglobulinelor

În perioada 3 – 7 octombrie, se desfășoară pe plan mondial  Săptămâna dedicată conștientizării importanței  donării de plasmă”, marcată anual pentru a crește gradul de informare și educare a populației asupra importanței acestei componente a sângelui. În acest interval au loc mai multe evenimente cu scopul a evidenția importanța plasmei în dezvoltarea de medicamente care pot reprezenta unica șansă la viață pentru cei care suferă de afecțiuni precum imunodeficiențele primare și secundare, neuropatii, hemofilie sau boli rare.

În acest context, Asociaţia Pacienţilor cu Afecţiuni Autoimune (APAA) a comandat realizarea unui studiu la nivelul comunității medicale pentru a sonda situația din teren privind administrarea de imunoglobuline, cunoștințele privind importanța colectării de plasmă, accesul pacienților la produse derivate din plasmă conform standardului de îngrijire sau aplicarea ghidurilor europene în domeniu.

Rezultatele studiului au oferit câteva date relevante privind accesul pacienților din România: 42.4% din respondenți au apreciat ca fiind foarte gravă situația privind disponibilitatea imunoglobulinelor; În ceea ce privește referința clinică pentru administrare (documentele la care se raportează comunitatea medicală pentru a administra tratamentele), 67,6% au menționat Ghidurile Europene, 55,4% Programul național, iar 43.2% Protocolul CNAS.

3 din 5 din pacienți (59,4%) au o stare de sănătate deteriorată semnificativ din cauza dificultăților de administrare a imunoglobulinelor (59,4%).

Referitor la cauzele care determină dificultățile de administrare imunoglobulinelor, 62.5% au menționat indisponibilitatea produselor pe piața națională, 21,3% indisponibilitatea produselor pe piața internațională, 8,8% fondurile insuficiente pentru achiziție la nivelul spitalelor și 5,9% lipsa dorinței la nivelul conducerii spitalelor de a asigura stocuri.

Totodată, în peste două treimi din cazuri, pacienții au primit tratament în doze mai mici decât necesar: astfel, 36% au primit o doză mai mică, la 7,4% a fost scurtată durata de administrare, la 11,9% s-a mărit intervalul de timp, iar la 11% s-a administrat plasmă ca substitut la imunoglobuline, iar 88,2% din respondenți indică colectarea de plasma prin fracționare ca soluție pentru creșterea accesului pacienților la imunoglobuline. Rezultatele studiului APAA ne arată că este nevoie în primul rând de îndrumare și educație atât în rândul comunității medicale, cât și al pacienților privind situația imunoglobulinelor, specificul acestora, modul de administrare și proveniența lor. Totodată, o altă nevoie care reiese din această cercetare este dezvoltarea la nivel național a unui Ghid privind administrarea imunoglobulinelor armonizat cu prevederilor ghidurilor europene. Accesul restrâns la imunoglobulinele este cauzat de indisponibilitatea produselor în piața, corelat cu probleme de finanțare și achiziție deficitară de produse de către spitale, a afirmat Rozalina Lăpădatu, președinte al Asociației Pacienților cu Afecțiuni Autoimune (APAA). Nicoleta ZANCU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:39

BANCUL ZILEI

06:00

 

Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iași, șos. Aleea Nicolina, nr, 82, jud. Iași, tel: 0232-243.864; fax: 0232-212.231, e-mail: iasi@insolventa.ro, prin asociat coordonator Mititelu Corneliu, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. Starmod S.A. Suceava cu sediul social în mun. Suceava, str. Universității, nr. 29, jud. Suceava, nr. înregistrare în Registrul Comerţului J33/69/1991 , C.U.I. RO3177717, numită potrivit Sentinţei Civile nr. 19 din data de 25.01.2022, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 9819/86/2010**, invită toți agenții economici interesați ca, până la data de 11.11.2022, ora 16:00, să depună o ofertă financiară și o ofertă tehnică pentru efectuarea lucrărilor cadastrale de reglementare a situațiilor tehnico-cadastrale pentru bunurile imobile din patrimoniul societății Starmod S.A. Suceava. Condiții de formă: Ofertele vor fi depuse la sediul lichidatorului judiciar MANAGEMENT REORGANIZARE LICHIDARE IAȘI S.P.R.L., din Iași, str. Aleea Nicolina, nr. 82, într-un plic închis şi sigilat prin aplicarea ștampilei ofertantului, ce va conţine documentele de participare mai jos menţionate. Plicul va menţiona în mod obligatoriu şi limitativ: numele/denumirea ofertantului, adresa domiciliului/sediului social al ofertantului, precum şi menţiunea „ofertă servicii cadastrale, a nu se deschide înainte de data de 11.11.2022, ora 16.00”. Solicităm ca oferta financiară să conţină următoarele elemente obligatorii: -Preț (va fi exprimat în lei, fără T.V.A.); -Acordul expres al ofertantului ca plata prețului să se efectueze în conformitate cu dispozițiile Legii 85/2006, pe măsură ce se vor obține fonduri din valorificari de active din patrimoniul societății debitoare. Solicităm ca oferta tehnică să conţină următoarele elemente obligatorii: -Termen de execuţie; -Lista serviciilor cadastrale ce vor fi prestate pentru reglementarea situațiilor tehnico-cadastrale pentru bunurile imobile din patrimoniul societății Starmod S.A. Suceava. -Certificatul de atestare din care reiese că ofertantul este calificat şi atestat în vederea efectuării de operațiuni/servicii cadastrale. Va fi descalificată automat orice ofertă care nu conţine toate documentele sus-menţionate. Pentru cuantificarea preţului de executare a lucrării, accesul în incinta societăţii debitoare se face cu programare (48 de ore) şi este condiţionat de semnarea unui Protocol de vizitare a acesteia care cuprinde clauze de confidenţialitate. Pentru programare ofertanţii trebuie să-şi anunţe prin fax la 0232-243.864 sau e-mail iasi@insolventa.ro intenţia de vizitare. Relații suplimentare se pot obține de la: -tel. 0232-243.864 0755.132.473 -fax: 0232-212.231 -email: secretariat@insolventa.ro
VANZARE TEREN SI CONSTRUCTII PIATA NEAMT str. Piata Garii, nr.7, loc. Piatra Neamt, jud. Neamt. Subscrisa BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L. desemnata in calitate de administrator judiciar al debitoarei PERLA INVEST S.R.L., in reorganizare, prin Incheierea de sedinta nr. 236 din data de 19.04.2016, pronuntata in Dosarul nr. 2699/103/2015/a4, de Tribunalul Neamt – Sectia a II-a Civila, de Contencios Administrativ si Fiscal, organizeaza in data de 23.11.2022, ora 13:00, la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., din Bucuresti, Str. Invingatorilor nr. 24, Victory Business Center, Et. 4, Sector 3, sedinta de licitatie publica cu strigare pentru vanzarea, in bloc, a proprietatii imobiliare compuse din: -teren intravilan, in suprafata de 1.000 mp, inscris in CF nr.54618 a Mun.Piatra Neamt, avand nr. cadastral 54618; -constructie in suprafata utila de 567,46 mp, inscrisa in CF nr.54618-C1-U1 a Mun. Piatra Neamt, avand nr. cadastral 54618-C1-U1; -constructie in suprafata utila de 1.707,65 mp, inscrisa in CF nr.54618-C1-U2 a Mun. Piatra Neamt, avand nr.cadastral 54618-C1-U2 situate in Mun. Patra Neamt, str. Piata Garii, nr.7, jud. Neamt. Pretul de pornire al sedintei de licitatie 1.379.000 EUR, exclusiv TVA. Detalierea componentei acelor blocuri de active poate fi solicitata administratorului judiciar la adresa de e-mail business.restructuring@bdo.ro. Ofertantii care doresc sa participe la licitatie trebuie sa depuna la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., cel tarziu cu o zi lucratoare inaintea sedintei de licitatie publica la care doresc sa participe, personal sau prin curier, ora 17:00, toate documentele specificate in cuprinsul Caietului de sarcini, ce poate fi achizitionat de la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L. pentru suma de 1.000 Lei, exclusiv TVA. Plata Caietului de sarcini se va realiza prin transfer bancar in contul unic de insolventa al societatii PERLA INVEST S.R.L., pe baza facturii comunicate de catre administratorul judiciar. Pentru informatii suplimentare va rugam sa ne contactati la numarul 021.319.94.76 sau e-mail business.restructuring@bdo.ro.
STUDIU. Anomalii cerebrale la 6 luni de la recuperarea după COVID. Care sunt simptomele
27/11/2022 08:34

1.Coronavirusul dă complicaţiile grave pe termen lung, chiar şi la cateva luni după vindecare. 2.Cercetătorii au găsit anomalii la creier la 6 luni de la recuperare. 3.Specialiştii au folosit un tip sp ...

Efectele benefice ale sexului de dimineață. Ce se întâmplă dacă îl practici cu regularitate?
25/11/2022 15:33

1.Stim că, dacă ne incepem ziua cu un antrenament, acesta ne va stimula metabolismul, va arde calorii, iar corpul nostru va fi mai pregătit pentru o zi plină. 2.Oamenii de stiintă britanici au descoperi ...

Cel mai scump medicament din lume, aprobat în SUA. Cât costă o doză și pentru ce boală este folosit
25/11/2022 12:26

Cel mai scump medicament din lume a fost aprobat in SUA. Administratia SUA pentru Alimente si Medicamente a aprobat marti Hemgenix, un nou medicament pentru tratarea hemofiliei. Producătorul CSL Behring a s ...

Beneficiile semințelor de cânepă
25/11/2022 12:00

Folosite de mii de ani pentru proprietătile lor, semintele de canepă pot fi consumate ca atare sau sub formă de supliment nutritiv. Acestea se incadrează in categoria fructelor oleaginoase si au un gust sim ...

Au ajuns primele doze de vaccin cu noua formulă împotriva COVID
24/11/2022 13:05

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a anunţat, joi, că primele cantităţi de vaccin cu noua formulă impotriva infecţiei cu SARS-CoV-2 au sosit in ţară in această săptămană. Demnitarul a preci ...

În care parte a zilei se pot consuma shake-urile proteice
24/11/2022 12:18

Proteinele reprezintă unul dintre nutrientii esentiali pentru organism, alături de grăsimi si carbohidrati. Există un anumit moment al zilei in care ar trebui să consumăm aceste suplimente, pentru benef ...

A intrat în vigoare Legea Laptelui
24/11/2022 11:35

Comercializarea laptelui şi a produselor lactate va respecta noi condiţii de desfacere şi etichetare, urmărind acţiuni unitare intr-un cadru monitorizat de autorităţi, ca urmare a promulgării unui pro ...

Stai toată ziua în fața calculatorului? Iată DE CE ar trebui să mănânci goji!
24/11/2022 11:21

Fructele de goji sunt originare din Asia si cresc pe un arbust. Acestea sunt de culoare rosie-portocalie, au un gust dulce-acrisor si pot fi consumate crude, gătite sau uscate. Insă stii de ce sunt perfecte ...

DE CE să-ți ADAPTEZI alimentația STILULUI tău de viață
24/11/2022 11:20

Dacă vrei să ai o sănătate de fier si o siluetă impecabilă, incearcă să-ti adaptezi alimentatia in functie de stilul de viată. Stresul, depresia, o banală răceală, menstruatia sau dorinta de a do ...

 Gemeni născuți în SUA din doi embrioni congelați în urmă cu 30 de ani
23/11/2022 16:35

  Doi americani au devenit părinţii unor gemeni care s-au născut in statul american Tennessee din embrioni congelaţi in urmă cu peste 30 de ani. Se crede că această naştere a stabilit un nou recor ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei