Universitățile solicită bani pentru majorările salariale

1iniversitaria1

Dimensiune font:

| 21-04-2024 21:49

* în timpul întâlnirii de la Iaşi, universităţile membre ale Consorţiului Universitaria au căzut de acord asupra necesităţii alocării de la bugetul de stat, la prima rectificare din anul 2024, pentru toate universităţile din România, a sumelor necesare pentru acoperirea completă a majorărilor salariale prin calculul sumelor alocate sub forma unei compensaţii

În perioada 18-21 aprilie, la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi (UAIC) a avut loc reuniunea Consorţiului Universitaria, în cadrul căreia au fost dezbătute cele mai relevante aspecte privind starea actuală a învăţământului superior românesc.

Alături de rectori, prorectori, preşedinţi ai Senatelor universitare, directori generali administrativi, directori ai grădinilor botanice, secretari şefi, studenţi şi reprezentanţi ai sindicatelor din universităţile membre ale Consorţiului a participat şi prof. univ. dr. ing. Ion Ciucă, director al Direcţiei Finanţare Învăţământ Superior din cadrul Ministerului Educaţiei.

Au fost organizate grupuri de lucru pe teme de dezbatere precum: managementul resurselor umane şi evaluarea activităţii, programe de cercetare ştiinţifică şi transfer de cunoştinţe, relaţii internaţionale şi parteneriate de studii şi cercetare, studii doctorale, digitalizare, filiale şi extensii, programe de licenţă, masterat şi activităţi de formare a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, managementul calităţii, strategie şi dezvoltare instituţională, grădini botanice şi staţiuni de practică studenţească etc.

În timpul întâlnirii de la Iaşi, universităţile membre ale Consorţiului Universitaria au căzut de acord asupra necesităţii alocării de la bugetul de stat, la prima rectificare din anul 2024, pentru toate universităţile din România, a sumelor necesare pentru acoperirea completă a majorărilor salariale prin calculul sumelor alocate sub forma unei compensaţii.

Totodată, Consorţiul Universitaria propune condiţionarea creşterilor salariale decise prin lege de alocarea pentru toată perioada de impact a unor sume de la bugetul de stat corespunzătoare sumei totale a acelor creşteri salariale, precum şi o reformă a modului de finanţare a universităţilor.

La Iaşi s-a discutat despre clarificarea aspectelor privitoare la procedura de consultare a Ministerului Educaţiei de către instituţiile de învăţământ superior în privinţa planurilor strategice multianuale de dezvoltare instituţională. „Consorţiul Universitaria îşi exprimă nemulţumirea faţă de modificările aduse pachetelor de informaţii şi calendarului de depunere a proiectelor pentru centrele de excelenţă. Excluderea universităţilor din sfera de aplicare a legislaţiei cu privire la unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice în ceea ce priveşte suspendarea ocupării prin concurs sau prin examen de promovare a posturilor didactice şi de cercetare, a celor didactice auxiliare şi nedidactice, transmit cei de la Consorţiul Universitaria.

Universităţile Consorţiului mai solicită Ministerului Educaţiei alocarea numărului de locuri în concordanţă cu calendarul întocmirii şi aprobării condiţiilor de admitere, cel târziu până la finalul lunii decembrie. „Necesitatea emiterii cât mai urgente a Ordinului Ministrului Educaţiei privind aprobarea Metodologiei de şcolarizare a românilor de pretutindeni. Actualizarea subvenţiei de cazare şi crearea unei linii dedicate pentru investiţii în infrastructura de cazare. Alocarea de către Ministerul Educaţiei a unor fonduri care să acopere cheltuielile de funcţionare administrativă a grădinilor botanice universitare şi a staţiunilor de cercetare şi practică studenţească”, cere Consorţiul Universitaria.

Totodată se solicită şi introducerea la nivelul tuturor universităţilor din Consorţiu a unor beneficii concrete (credite transferabile) pentru studenţii care fac voluntariat, continuarea dezbaterilor publice cu privire la standardele naţionale privind criteriile minimale pentru acordarea atestatului de abilitare şi a celorlalte titluri didactice. Se mai solicită reglementarea cu celeritate a situaţiei studenţilor doctoranzi înmatriculaţi înaintea promulgării Legii 199/2023.

Studenţii reprezentanţi care au participat la eveniment solicită limitarea notărilor extreme, hiperexigente sau hiperindulgente. Laura RADU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:40

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 31.05.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 - ora 12.30; - spatiu comercial S2 (28,65 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 -ora 13.00; spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul pe 31.05.2024 – ora 13.45; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 31.05.2024 – ora 14.00. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
La zdup, după ce a furat două fiare de călcat
27/05/2024 10:47

  Florentina U. din Paşcani nu s-a dovedit deloc inspirată atunci cand a furat din supermarket două fiare de călcat, in valoare totală de 900 lei. E divorţată, nu munceşte nicăieri, are doar opt ...

Proiectul de execuție a lucrărilor de la Filarmonică, actualizat
27/05/2024 10:46

  Miercuri, 29 mai, consilierii judeteni vor supune la vot modificarea si completarea Hotărarii Consiliului Judeţean Iaşi nr.447/18.12.2019 privind aprobarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de ...

Centrul Expozițiomal „Moldova” va fi reproiectat și reamenajat
27/05/2024 10:45

Clădirea Centrului Expozitional „Moldova” va fi reabilitată termic, iar mai multe spatii vor fi reproiectate si amenajate pentru a putea oferi o mai mare atractivitate pentru firmele care doresc s ...

Accident grav lângă Bârlad. Un TIR s-a răsturnat pe șosea
27/05/2024 10:37

Un autotren care transporta colete s-a răsturnat, luni, dimineaţă, in apropierea municipiului Barlad, circulaţia in zonă fiind oprită. La locul producerii accidentului au intervenit pompieri militari din ...

Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de apă și canalizare, modificat de CJ
27/05/2024 10:26

În sedinta de miercuri, 29 mai, consilierii judeteni urmează să aprobe modificarea şi completarea Contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare nr. 48 ...

La Iași va fi deschisă o școală de motocross!
27/05/2024 10:25

Iesenii care doresc să practice motocrossul vor avea incepand din această vară posibilitatea de a se inscrie la cursurile speciale organizate de Clubul Sportiv Enduranch, afiliat la Federatia Romană de Moto ...

Stațiile de transport în comun din Iași, dotate cu module de adăpostire a călătorilor
27/05/2024 10:24

Statiile de transport in comun din Iasi vor fi dotate cu module moderne de adăpostire a călătorilor, in cadrul unui program de modernizare demarat de către autorităti. Potrivit primarului Mihai Chirica, ...

Un ieşean arestat la domiciliu a plecat de-acasă, deşi ştia că n-are voie
27/05/2024 10:06

Aflat in arest la domicilul, aşteptandu-şi sentinta intr-un dosar in care aste inculpat pentru comiterea  a două talhării, Adrian s-a trezit cu incă o acuzaţie, cea de evadare. Anul trecut, pe 20 a ...

  Compania Eurowings renunță la zborurile de la Iași
27/05/2024 10:06

La mai putin de o lună după inaugurarea primului zbor din capitala Moldovei, compania low-cost Eurowings a decis să se retragă din Iasi incepand cu data de 10 iunie, anuntă site-ul de specialitate boarding ...

Primăria modifică înălțimea limitatoarelor de viteză din oraș
27/05/2024 09:30

  În urma sesizărilor venite in ultima perioadă de la cetăteni, Primăria Municipiului Iasi (PMI) a luat decizia de a modifica inăltimea limitatoarelor de viteză amplasate in apropierea mai mul ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei