Locuitorii din mediul rural, încurajați să devină antreprenori sociali

2antreprenori

Dimensiune font:

| 18-09-2024 09:13

Persoanele din mediul rural care doresc să înceapă o afacere care să schimbe în bine viața oamenilor din comunitate pot beneficia de un ajutor în valoare de 61.000 de euro pentru lansarea investiției în cadrul proiectului „Academia de Afaceri Sociale”, implementat de Fundația World Vision România și Fundația Civitas pentru Societatea Civilă Cluj, cofinanțat de Uniunea Europeană.

Proiectul, al cărui scop îl reprezintă formarea antreprenorilor sociali de la sate, se derulează în perioada 29 august-30 noiembrie 2024 în Regiunile Nord-Est, Centru și Nord-Vest, urmând ca în final să premieze cele mai bune 34 de idei de afaceri sociale propuse de beneficiar. O afacere socială este un model de business care rezolvă o problemă socială sau de mediu. Pe scurt, într-o afacere socială, urmărești să ai și profit, și impact pozitiv în comunitate. De exemplu, o afacere care produce îmbrăcăminte sau accesorii din materiale reciclate, iar cu o parte din profit organizează activități educaționale este una socială. În Academie, înveți să faci și profit, și bine. Te ajutăm să pui pe picioare o afacere, dar numai dacă o faci cu grijă pentru oameni și comunitatea ta, adică finanțăm doar afaceri sociale”, afirmă inițiatorii proiectului.

În acest sens, marți, 17 septembrie, începând cu ora 12, la sediul Primăriei din Miroslava a avut loc o sesiune de informare privind înscrierea în cadrul acestui proiect, în care grupul-țintă reprezentat din persoane din localitate care vor să-și deschidă o afacere pe cont propriu au putut afla direct de la specialiști care sunt condițiile pentru a putea deveni cursant al „Academiei de Afaceri Sociale” și ce presupune acest lucru.

Pentru a deveni unul dintre viitorii antreprenori sociali ai academiei, persoanele interesate trebuie să aibă 18 ani împliniți, să aibă domiciliul în mediul rural, în una dintre cele tre regiuni incluse în proiect (Nord-Est, Centru, Nord-Vest), să aibă studiile medii absolvite, să nu se afle în situație de conflict de interese, nefiind angajat/angajată sau rudă până la gradul II ale unor angajați ai Fundației Civitas pentru Societatea Civilă și Fundației World Vision România, să nu fie înscris într-un proiect similar finanțat de Uniunea Europeană în cadrul Programului Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027 și, nu în ultimul rând, să aibă competențe de utilizare a calculatorului.

Durata cursului de antreprenor în economia socială, care se va desfășura în sistem online, este de 180 de ore, acesta urmând să se desfășoare conform unui program stabilit ulterior în lunile octombrie 2024 – februarie 2025. După cursul de antreprenoriat social, cei înscriși în cadrul Academiei de Afaceri Sociale vor putea înscrie ideea de afacere într-un concurs de finanțare, la concurs putând participa doar persoanele înscrise în program care au finalizat cursul. La finalul concursului, 34 de idei de afaceri sociale vor obține o finanțare de 61.000 de euro pentru ca să poată fi implementate”, afirmă inițiatorii proiectului, care subliniază că, ulterior, beneficiarii ajutorului financiar pus la dispoziție de „Academia de Afaceri Sociale” vor fi ajutați în vederea obținerii atestatului de întreprindere socială și sprijiniți timp de un an și jumătate în gestionarea afacerii. Edi MACRI

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, cod postal 707485, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote@yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Iazu Nou, Str. Tineretului, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 1 -suprafata de 2.020 mp, numar cadastral 61658, Cartea Funciara 61658; Lotul 2 -suprafata de 1.797 mp, numar cadastral 61655, Cartea Funciara 61655; Lotul 3 -suprafata de 1.364 mp, numar cadastral 61659, Cartea Funciara 61659; Lotul 4 -suprafata de 1.496 mp, numar cadastral 61714, Cartea Funciara 61714; 1 lot de teren, amplasat in intravilanul satului Mitoc, Str. Arhimandrit Nectarie, F.N., ce apartine domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 5 -suprafata de 1.236 mp, numar cadastral 61754, Cartea Funciara 61754; 2 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Mitoc, Str. Scolii, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 6 -suprafata de 1.342 mp, numar cadastral 61765, Cartea Funciara 61765; Lotul 7 -suprafata de 1.072 mp, numar cadastral 61747, Cartea Funciara 61747; conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 93/30.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Serviciul Administrare Patrimoniu, sau se poate consulta pe site-ul: www.primaria sipote.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Administrare Patrimoniu, din cadrul Comunei Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la Casieria institutiei sau cu ordin de plata in contul Comunei Sipote, RO95TREZ24A70 5000200130X, deschis la Trezoreria Municipiului Iasi, cod fiscal 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 16.10.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 12.00, Camin Cultural Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Luca Arbore nr. 151, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, cu sediul in oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau- reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata de 222 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, Str.Decebal, F.N., T 30, P 97, Punct Tarina, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin C.F. nr. 73740 Negresti, nr.cadastral 73740, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 84/23.09.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 100 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, F.N., ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara nr. 73583 Negresti, nr. cadastral 73583, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 72/30.08.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, Sala Mare, parter, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
„Tururile teatrale ghidate, susținute de povestitori urbani cultivați, pasionați, entuziaști, au fost adaptate unor noi tendințe în lumea turismului”
09/10/2024 21:04

 Festivalul International de Teatru pentru Publicul Tanăr nu doar că a adus noi spectacole, ci a reinviat si spiritul teatral al orasului. Timp de o săptămană ne-a ajutat să trăim atmosfera Iasului ...

Iași devine centrul internațional al chirurgiei cardiovasculare și toracice
09/10/2024 19:42

  În perioada 17 - 20 octombrie, Iasiul va găzdui cea de-a 17-a Reuniune Anuală a Societătii Euro-Asiatice de Chirurgie Cardiovasculară si Toracică (EABM), un eveniment de referintă care va ...

Peste 30.000 de mii de pelerini s-au închinat la Sfânta Parascheva
09/10/2024 19:35

Potrivit raportărilor oficiale, pană ieri, 9 octombrie 2024, la ora pranzului, nu mai putin de 25.500 de pelerini s-au inchinat la racla cu sfintele moaste ale Sfintei Cuvioase Parascheva. Aproximativ 6.000 d ...

Patru tineri au ajuns în arestul preventiv, după câţiva pumni şi câteva înjurături
09/10/2024 17:57

În marea majoritate a cazurilor, inculpaţii pentru săvarşirea infracţiunilor de „lovire sau alte violenţe” sau „tulburarea liniştii şi ordinii publice” răman in libertate p ...

Manager de vânzări, condamnat pentru câteva fumuri dintr-o ţigară cu cannabis
09/10/2024 17:56

* bărbatul tocmai o cumpărase de la un dealer aflat sub supravegherea procurorilor DIICOT Constantin S. (41 de ani) are un statut social solid, este absolvent de facultate şi lucrează ca manager de vanzăr ...

Ieşeancă judecată pentru „complicitate morală la tâlhărie calificată”
09/10/2024 17:54

* tanăra doar s-a bucurat de reuşitele prietenului ei Gabriel I. şi Iulia B. locuiesc in Alexandru cel Bun, s-au imprietenit de cateva luni şi, in zilele de vară, au ieşit mereu la plimbare prin cartier. ...

Festivalul Muzicii Românești la Iași
09/10/2024 14:58

În perioada 14-20 octombrie, Iasil va deveni centrul cultural al muzicii autohtone, găzduind cea de-a XXVI-a editie a Festivalului Muzicii Romanesti. Evenimentul este organizat de Filarmonica de Stat &bd ...

Eleganță și emoție la Operă. Iubitorii muzicii sunt așteptați povestea „Trubadurului”
09/10/2024 13:57

  Sala Mare a Operei Nationale Romane din Iasi se va transforma din nou intr-un sanctuar al artei si pasiunii, primind una dintre cele mai indrăgite capodopere ale repertoriului operistic internation ...

Pantelimon, vindecătorul de suflete. Minunile sale și întâlnirea cu pelerinii la Sărbătoarea Sfintei Parascheva
09/10/2024 13:52

Sărbătoarea Sfintei Parascheva adună anual zeci de mii de pelerini din toate colturile tării si din străinătate la Catedrala Mitropolitană din Iasi. Anul acesta, pelerinii vor avea ocazia să se inchine ...

Pecheziții la hoții din Neamț
09/10/2024 13:42

Poliţiştii efectuează, miercuri, 4 percheziţii domiciliare in localitatea Dumbrava Roşie, intr-un dosar de furt calificat, a informat Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Neamţ. ‘Au fost puse ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei