Iași, 30 mai 2024. Dublă certificare green pentru Palas Campus Iași, proiectul companiei IULIUS finanţat cu primul credit verde acordat unei companii româneşti

Palas Campus 01 (1)(1)

Dimensiune font:

| 30-05-2024 16:01

 Iași, 30 mai 2024. Dublă certificare green pentru Palas Campus Iași, proiectul companiei IULIUS finanţat cu primul credit verde acordat unei companii româneşti

Palas Campus, cea mai mare clădire de birouri din România, dezvoltată de compania IULIUS, la Iaşi, a fost dublu certificată green: EDGE, din partea International Finance Corporation (IFC), și LEED Platinum, nivelul maxim de certificare LEED acordat de U.S. Green Building Council. Complexul office a fost conceput încă din faza de proiectare ca o infrastructură de business modernă, adaptată noilor standarde în materie de sustenabilitate, obținând în anul 2021 primul credit verde acordat în România de IFC, membră a Grupului Băncii Mondiale. Performanță energetică, emisii reduse de carbon, economisirea consumului de apă, materiale utilizate şi conectivitate sunt parametrii care au avut un impact semnificativ în confirmarea nivelului ridicat de performanță al clădirii.

Palas Campus, clădirea de birouri de 60.000 mp inaugurată de compania IULIUS anul trecut şi care a transformat o zonă centrală a Iaşului într-un hub de business regional, a fost dublu certificată verde. Noul complex de birouri şi retail a beneficiat, în perioada construcţiei, de primul credit verde acordat unei companii româneşti de către IFC, membră a Grupului Băncii Mondiale. Instituția financiară a acordat 72 de milioane de euro acestui proiect, pentru a-l ajuta să obțină certificarea EDGE Advanced (Excellence in Design for Greater Efficiencies – Excelență în proiectare pentru o eficiență crescută), cu o reducere previzionată de minimum 40% a consumului de energie și apă, comparativ cu o clădire similară standard.

De asemenea, Palas Campus a obţinut nivelul maxim de certificare LEED – Platinum -  conform sistemului de evaluare LEED v4 Core and Shell Development. Clădirea a îndeplinit cerințele preliminare pentru construcții durabile impuse de U.S. Green Building Council și verificate de Green Business Certification Inc.

Unul dintre obiectivele ESG ale IULIUS este reducerea amprentei de carbon, iar în domeniul nostru acest lucru este realizabil prin optimizarea utilizării resurselor, aplicarea măsurilor specifice de eficiență energetică și prin proiectarea de clădiri sustenabile. O astfel de clădire este și Palas Campus, un proiect care a deschis noi perspective în ceea ce privește dezvoltarea și operarea sustenabilă. Faptul că Palas Campus a primit prima finanțare verde din România, iar acum dubla certificare green, EDGE și LEED, ne bucură și ne reconfirmă că facem progrese notabile spre un viitor din ce în ce mai verde și sustenabil”, a declarat Dan Adrian Chelaru, Group Sustainability Officer IULIUS.

Aceasta este a doua clădire office cu dublă certificare verde din portofoliul IULIUS după United Business Center 0, parte din ansamblul mixed-use Iulius Town Timișoara.

Procesul de certificare a fost gestionat cu sprijinul BuildGreen, lider în domeniul proiectării, dezvoltării și certificării clădirilor sustenabile în Europa Centrală și de Est.

„Palas Campus este un rezultat al angajamentului întregii echipe pentru sustenabilitate și excelență în design. Certificarea LEED Platinum, obținută cu un scor de 84 puncte, reflectă strategia IULIUS privind integrarea principiilor «verzi» în fiecare etapă a proiectului. Această realizare demonstrează că sustenabilitatea și inovația sunt fundamentale pentru crearea unui mediu construit de înaltă performanță și consolidează poziția Palas Campus în fruntea proiectelor sustenabile în România și, în special, în Iași", a declarat Răzvan Nica, Managing Partner BuildGreen.

Infuzia de capital pe care IULIUS a făcut-o în Palas Campus a fost de 120 de milioane de euro, regenerând o zonă centrală a Iașului. Amplasarea în punctul zero al orașului oferă un acces excelent la transportul public, facilitând deplasările angajaților și ale vizitatorilor. Prin această investiție s-au creat inclusiv zone verzi și spații de relaxare, precum și 650 de metri de piste de biciclete, 16 staţii de încărcare pentru automobile electrice, peste 200 de spații de parcare pentru biciclete, șase vestiare dotate cu dușuri destinate celor care utilizează bicicleta, stimulând astfel mobilitatea verde. În plus, s-au amenajat conexiuni pietonale şi o nouă arteră rutieră care fluidizează traficul din centrul Iașului, iar alte cinci străzi adiacente au fost lărgite și modernizate. Proiectul este deservit și de o parcare subterană cu o capacitate de 625 de locuri.

Echipamentele eficiente instalate reduc consumul de apă cu 45%, iar contorizarea inteligentă integrată în sistemul de management al clădirii asigură monitorizarea și gestionarea eficientă a resurselor. Nu în ultimul rând, cele peste 1.200 de panouri fotovoltaice instalate ajută la compensarea costurilor energetice, contribuind în același timp la sustenabilitatea proiectului.   

Palas Campus include companii multinaţionale din IT şi automotive: Amazon Development Center Romania, AMD – Advanced Micro Devices, Cognizant Softvision, Expleo, HELLA România, HTEC Group, Microsoft, Visma Software România, HEITS.digital, Profidata Dev, Safeguard Global, Bandwidth și Allianz-Ţiriac.

Despre Palas Campus

Palas Campus este cea mai mare clădire office din România (54.000 mp birouri şi 6.000 mp de retail), în care sunt integrate sediile a 13 companii, în care lucrează peste 5.000 de angajați. Inaugurat în aprilie 2023 și conceput ca o continuare a ansamblului mixed-use Palas Iași, Palas Campus include facilități și servicii accesibile tuturor, precum: sală de fitness, centre medicale, restaurante, cafenele și braserie, servicii de înfrumusețare și un supermarket. La toate acestea se adaugă spații verzi, piațetă interioară și terase în aer liber, care completeză oferta de relaxare, disponibilă atât angajaților, cât și publicului larg.

Departament PR W: www.iuliuscompany.ro E: pr@iuliusmall.com 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

13:46

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
Bărbatului măicuță cunoscut pentru aparițiile sale în diverse locuri din țară a ajuns pe mâna polițiștilor din Iași. Ce au găsit asupra sa VIDEO
15/06/2024 11:20

 Bobi de la Moinesti, cunoscut drept bărbatul măicută a ajuns pe mana politistilor din Iasi după ce a fost prins cersind pe bulevadrul Stefan cel Mare, in fata Mitropoliei. Pe 13 iunie, politistii ies ...

PNL, gata să trădeze alianța cu PSD. Ciucă: 'Ne luăm această libertate de a negocia cu orice partid'
14/06/2024 19:53

„Negociem cu orice partid care doreste să vină să sustină politicile de dreapta”, spune Nicolae Ciucă, intrebat despre varianta ca partidele de dreapta să se alinieze in spatele său pentru a sustine ...

Vladimir Putin e pregătit pentru încetarea 'imediată' a focului în Ucraina dacă se întrunesc două condiții
14/06/2024 17:25

Preşedintele rus Vladimir Putin a declarat vineri că va ordona o incetare imediată a focului de indată ce Ucraina işi va retrage trupele din cele patru regiuni anexate de Moscova in estul şi sudul ţării ...

Una dintre victimele exploziei de la magazinul Dedeman, externată din spital
14/06/2024 16:07

Una dintre victimele exploziei de la magazinul Dedeman din Botoşani, care era internată in Spitalul Judeţean de Urgenţă "Mavromati", a fost externată vineri dimineaţă, a anunţat purtătorul d ...

Nouă poeţi sunt nominalizaţi la Premiul Naţional de Poezie ‘Mihai Eminescu’- Opera Omnia
14/06/2024 11:00

Nouă poeţi sunt nominalizaţi la ediţia din acest an a Premiului Naţional de Poezie ‘Mihai Eminescu’- Opera Omnia, a anunţat, joi, principalul organizator al evenimentului, Primăria municipiul ...

Accident la Huși. O O autocisternă încărcată cu 21 de tone de gaz petrolier lichefiat  s-a răsturnat
14/06/2024 10:45

O autocisternă incărcată cu 21 de tone de gaz petrolier lichefiat (GPL) s-a răsturnat, in noaptea de joi spre vineri, la ieşirea din municipiul Huşi. Pompierii din cadrul Secţiei Huşi a Inspectoratului ...

Una dintre victimele exploziei de la magazinul Dedeman din Botoşani a ieșit din spital
14/06/2024 10:13

Una dintre victimele exploziei de la magazinul Dedeman din Botoşani, care era internată in Spitalul Judeţean de Urgenţă "Mavromati", a fost externată vineri dimineaţă, a anunţat purtătorul d ...

Pericol de inundații la Iași și Botoșani
14/06/2024 10:10

Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis, vineri, o atenţionare Cod galben de inundaţii, valabilă pe rauri din judeţele Botoşani şi Iaşi. Potrivit hidrologilor, pană ...

Tabăra culturală „Iași – Metafora celor șapte coline”
14/06/2024 09:24

Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi anuntă, in calitatea sa de partener, organizarea dezbaterii „Alexandru Ioan Cuza si Unirea”, ce va avea loc vineri, 14 iunie 2024, ora 10.00, la ...

A fost semnat contractul de finanțare a lucrărilor de la Colegiul Pedagogic!
14/06/2024 08:38

Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Administratiei (MDLPA), Adrian Vestea, a semnat contractul de finantare a lucrărilor de consolidare si refunctionalizare a imobilelor - monument istoric ale Coleg ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei