Chirica susține că a fost trimis în judecată în momentul depunerii candidaturilor intenționat: ”Mă aştept şi la alte mişcări de acest fel”

chirica   a

Dimensiune font:

| 20-04-2024 13:02

 Primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica, a declarat vineri, pentru AGERPRES, că trimiterea sa în judecată de către procurorii DIICOT în dosarul "Veranda" nu este "o surpriză foarte mare", însă nu credea că se va întâmpla la momentul anunţării şi depunerii candidaturilor, el acuzând "prietenii în justiţie" ale unor partide şi contracandidaţi ai săi.

"Nu este un dosar nou. Era de fapt de aşteptat acest lucru, dar nu mă gândeam că se va întâmpla chiar în momentul în care s-au anunţat candidaturile. Se pare că raportul CSAT, cel pe care l-a prezentat presa zilele trecute, este unul corect. Se simte faptul că justiţia din România, părţi ale ei, să nu generalizăm, a intrat în joaca unor partide politice. Nu este normal ca din 14 decembrie 2022 să spui că ai finalizat o cercetare penală exact în pre-zilele în care se intră în campanie electorală. Bănui că nu mai sunt alte soluţii ale unor partide sau candidaţi pentru a convinge electoratul şi apelează la prieteniile din justiţie", a declarat primarul Mihai Chirica, a cărui candidatură pentru un nou mandat a fost validată de conducerea naţională a PNL pe 22 martie.

Edilul a susţinut că trimiterea sa în judecată în acest dosar a fost făcută pentru a favoriza alţi candidaţi la funcţia de primar al Iaşiului.  "Eu vreau să-i avertizez pe toţi cei care sunt oameni cerebrali că lucrurile nu vor avea o influenţă dramatică asupra mea, în calitate de candidat, în condiţiile în care, aşa cum am spus şi cu altă ocazie, nu există nicio faptă care să poată fi adusă ca incriminare. Mi-am făcut treaba şi mi-o fac în continuare. Nu pot să interzic emiterea unor acte administrative. Iar cine le utilizează, să plătească. Dar este un lucru mizerabil pentru că ieri, după ce Forţa Dreptei şi o parte din aceasta, respectiv USR, îşi anunţă candidatul, a doua zi apare această această depunere de dosar. Mă aştept şi la alte mişcări de acest fel. Poate reuşeşte o parte dintre colegii mei din viaţa politică să încerce să elimine toată influenţa politică din justiţie. Mergem mai departe, asta e situaţia, nu e o surpriză foarte mare, pentru că nu mai exista niciun argument care să mă coboare în sondaje şi-l folosesc pe acesta", a afirmat primarul Chirica.

Primarul Iaşiului spune că această decizie a procurorilor DIICOT vine după ce Agenţia Naţională de Integritate (ANI) a propus clasarea dosarului său după şase ani de verificări. 

Edilul şef a afirmat, totodată, că "sunt foarte mulţi bani în joc" în proiectele de dezvoltare ale oraşului, mai ales cei din fonduri europene, iar "aceste tentaţii determină unii jucători politici să apeleze la toate soluţiile". "Alegerile din 9 iunie vor trece, rezultatele nu vor fi schimbate în mod simţitor. Dar mai sunt şi alte instituţii ale statului care vor trebui să se ocupe de aceste practici (...) Un singur lucru aş spune tuturor celor care n-au înţeles că separarea puterilor în stat at este principala condiţie a democraţiei, să le fie ruşine. Va veni timpul când vor plăti pentru toate mizeriile astea pe care le fac aducând atâta neîncredere în instituţiile statului", a adăugat Chirica.

Acesta a răspuns AGERPRES că trimiterea sa în judecată în dosarul Veranda alături de alte 25 de persoane, printre care şi funcţionari din serviciile Primăriei, nu va duce la vreun impas în administraţia locală.

"La Primărie nu există niciun impas din perspectiva asta. M-am uitat şi eu un pic pe lista de acolo. Nu-mi era toată familiară. Sunt persoane care nu le-am văzut în viaţa mea, nu ştiu despre ce şi cu ce se ocupă. La alte instituţii înţeleg că trebuie să-şi închidă uşile. Şi Direcţia de Cultură din judeţul Iaşi, şi Oficiu de Cadastru ar trebui să-şi închidă activitatea. Şi multe alte instituţii care au fost introduse într-un dosar care n-are de-a face ca şi competenţă cu actul de corupţie", a răspuns primarul Mihai Chirica. 

Edilul a ţinut şi să precizeze că dosarul "Veranda" încă nu a ajuns la faza de judecată, fiind la nivel de cameră preliminară şi că este posibil să rămână în această fază "ani de zile".

Mihai Chirica a spus şi că acest lucru îl face şi mai motivat să câştige un nou mandat de primar. "Nu îmi fac probleme din punct de vedere electoral. Mă motivează şi mai mult să înving, să le arăt cât de mici sunt, dar până la urmă adevărul va trebui să iasă la lumină (...) Deci, ei lucrează la butoanele astea fine pe care şi le-au creat prin diverse pârghii şi bănui că Preşedinţia, CSM-ul, Inspecţia Judiciară şi alte instituţii care se ocupă cu adevărat de justiţie îşi vor spune cuvântul", a susţinut el.

Edilul a mai reiterat, totodată, că nu a făcut decât să îşi respecte fişa postului şi că nu există un prejudiciu în acest dosar.

Primarul Chirica a fost trimis în judecată de procurorii DIICOT în dosarul "Veranda", în legătură cu emiterea ilegală a unor autorizaţii de construire, beneficiar fiind omul de afaceri Cristin Zămoşteanu. 

Printre cei 26 de inculpaţi trimişi în judecată se află funcţionari din Primăria Iaşi şi Poliţia Locală Iaşi, dar şi oameni de afaceri şi membri ai familiei Zămoşteanu.

De asemenea, au fost deferiţi justiţiei arhitectul şef, Alexandru Mustiaţă, şeful Direcţiei Juridice, Cristina Oţeleanu, şi Raluca Mocanu - fost arhitect şef al municipiului Iaşi.

DIICOT nu a emis un comunicat de presă privind trimiterea lui Chirica în judecată, însă dosarul a fost înregistrat vineri la Curtea de Apel Iaşi, conform portalului instanţelor.

În comunicatele emise anterior de DIICOT, acuzaţiile din dosar sunt de constituire a unui grup infracţional organizat, abuz în serviciu, uzurparea funcţiei, delapidare, spălarea banilor, folosirea cu rea-credinţă a bunurilor sau creditului societăţii într-un scop contrar intereselor acesteia, fals intelectual, fals în înscrisuri sub semnătură privată şi uz de fals.

Ancheta vizează procedura de autorizare a executării lucrărilor de construcţii de către dezvoltatori imobiliari care s-au folosit de conexiunile cu funcţionari din administraţia publică locală cu atribuţii în domeniul emiterii şi urmăririi respectării documentaţiilor de urbanism.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Blagesti, cu sediul in comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, telefon 0334.805.110, fax 0334.805.109, e-mail primaria _blagesti@yahoo.com, cod fiscal 4834777. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Bun imobil - cladire administrativa (chiosc), in suprafata de 28 mp, si teren aferent, in suprafata de 44 mp, situat in intravilanul satului Blagesti, comuna Blagesti, Str. Primariei nr. 9, judetul Bacau, identificat cu numar cadastral 75133, inscris in cartea funciara nr. 75133, apartinand domeniului privat al Comunei Blagesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Blagesti nr. 29/29.03.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa depusa la sediul Comunei Blagesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 14.05.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.05.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartiment Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate: unul interior si unul exterior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.05.2024, ora 10.00, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Buhusi, oras Buhusi, Str. Doctor Carol Davila nr. 1, judetul Bacau, cod postal 605100, telefon 0234.265.745, fax 0234.265.744, e-mail: jud-buhusi-gref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 22.04.2024.
Femeie din județul Iași, care locuia cu fiul bolnav psihic, dată dispărută
22/05/2024 20:12

O femeie din Valea Adancă, judetul Iasi, a fost dată dispărută de fiul său, care trăieste in Marea Britanie. Acesta a sesizat telefonic faptul că mama sa, care locuieste cu fratele său, bolnav psihic, n ...

Mama Mădălinei Cojocari, fetița dispărută în Carolina de Nord, și-a recunoscut faptele!
22/05/2024 14:42

Mădălina Cojocari a dispărut in urmă cu mai mult timp si de atunci a inceput o adevărată anchetă in familia ei. La aproape doi ani de la disparitia ei, mama fetei a pledat vinovată si si-a recunoscut fa ...

  Premieră la Teatrul Național Iași. Spectacol-lectură „Oglinda”
22/05/2024 14:36

Luni, 27 mai, de la ora 19:00, la Sala Teatru³ a Nationalului din Iasi, va avea loc, in premieră, spectacolul-lectură „Oglinda”, un text scris si montat de Nic Ularu, cunoscut scenograf, regi ...

Incendiu la un autoturism aflat într-o parcare / Din interior a fost scos un bărbat cu arsuri pe toată supprafaţa corporală, fiind declarat decesul
22/05/2024 13:52

Pompierii au intervenit, miercuri, pentru stingerea unui incendiu care a cuprins un autoturism aflat intr-o parcare din judeţul Suceava. Din interior a fost scos un bărbat cu arsuri pe toată suprafaţa corpo ...

Eveniment de prestigiu - a 60-a Reuniune Anuala a Oftalmologilor
22/05/2024 12:52

 Eveniment de prestigiu - a 60-a Reuniune Anuala a Oftalmologilor. Detalii pe www.rao-iasi.ro

Teatrul „Luceafărul” duce Iașul în Marea Britanie
22/05/2024 10:18

Zile foarte pline la Teatrul Luceafărul Iasi, care se pregăteste intens pentru un nou turneu international. La invitatia reprezentantelor noastre diplomatice si culturale din Regat, o parte a echipei arti ...

În județul Iași ar putea fi înființate noi centre de permanență
22/05/2024 08:00

* „Spitalele din administrarea Consiliului Judetean sunt nefunctionale si asta nu din vina personalului medical, care isi face datoria cu mult profesionalism, ci pentru că există disfunctionalităti in ...

Ieşenii, invitaţi la marşul pentru salvarea pădurilor
22/05/2024 07:50

* „Autorităti, candidati politici... tuturor le cerem angajarea in promovarea rolului recreativ al pădurii prin crearea unei infrastructuri minimale de vizitare la picior sau cu bicicleta, cu parcări, ...

Colegiul „Garabet Ibrăileanu” va fi reabilitat termic cu fonduri din PNRR
22/05/2024 07:31

* prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta 5: „Valul Renovării”, Primăria Municipiului Iaşi are mai multe proiecte in derulare care vizează reabilitarea termică a 21 de c ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei