Au început lucrările de consolidare a Filarmonicii Iași

FILARMONICA-IASI-1024x682-1

Dimensiune font:

| 12-04-2024 13:55

Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Costel Alexe, a anunţat că au început lucrările de reabilitare şi modernizare a clădirii în care funcţionează Filarmonica ‘Moldova’.

‘Suntem, în sfârşit, aproape de ceea ce a devenit de-acum un adevărat deziderat al comunităţii, să avem o clădire sigura, în care artiştii să-şi poată susţine actul cultural, iar publicul să fie încântat prin performanţa artistică deosebită de care Filarmonica a dat dovadă de fiecare dată. Reabilitarea şi modernizarea imobilelor în care funcţionează Filarmonica de Stat Iaşi este unul dintre proiectele noastre de suflet. Mă bucur când văd ca au început lucrările în scurt timp de când am semnat ordinul de începere. Reuşim să redăm strălucirea acestei frumoase clădiri de patrimoniu şi care înseamnă atât de mult pentru Iaşiul nostru cultural’, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele CJ Iaşi, Costel Alexe.

Lucrările fac parte dintr-un proiect mai amplu cu finanţare cu fonduri europene, depus în parteneriat cu Primăria Municipiului Iaşi. Finanţarea lucrărilor de reabilitare şi modernizare a imobilelor în care funcţionează Filarmonica ieşeană, este estimată la 48 milioane de lei, fără TVA, va fi asigurată din fonduri europene în cadrul Programului ‘Regional Nord-Est 2021-2027, Prioritatea 7: Nord – Est – O regiune mai atractivă’. La aceste fonduri se adaugă cele de la bugetul Consiliului Judeţean Iaşi.

Până la deschiderea liniilor de finanţare, de la bugetul judeţean se alocă 2,3 milioane lei pentru executarea lucrărilor.

Lucrările din cadrul proiectului vor dura 19 luni. În urma unei licitaţii organizate în anul 2023, lucrările vor fi făcute de firma Iasicon.

‘Provocarea este legată de un perete care dă spre Strada Stroescu, care trebuie păstrat. Este o lamică lungă de 22 de metri şi înaltă de 9 metri. Problema e ce să facem pe cealaltă latură pentru a reuşi să menţinem peretele în siguranţă. Chiar săptămâna aceasta am stabilit cu proiectanţii soluţia în urma unor determinări de rezistenţă. Acest corp a stat foarte mult neutilizat şi din cauza intemperiilor au fost afectate structurile de rezistenţă din cărămidă. După decopertarea în totalitate, am stabilit cu proiectantul să introducem lamele verticale din beton care vor coborî până la nivelul fundaţiei, pentru a asigura stabilitatea peretelui şi în acelaşi timp pentru a asigura protecţia oamenilor care vor lucra, pentru că sunt câteva zeci de tone dărâmătură’, a declarat Gheorghe Baean, directorul tehnic al Iasicon.

Clădirea Filarmonicii a fost construită în 1815, în stil neoclasic, caracteristic sfârşitului secolului al XVIII-lea şi începutului secolului al XIX-lea. Ea a aparţinut vistiernicului Alecu Balş. Ulterior, la sfârşitul secolului al XIX-lea, în 1871, clădirea a devenit un centru spiritual şi educativ, sub egida Bisericii Catolice şi coordonarea Surorilor de la ‘Notre Dame de Sion’, destinat copiilor, nu numai catolici, care doreau o pregătire deosebită. În anul 1900, a fost construită capela Institutului ‘Notre Dame de Sion’, în care funcţionează în prezent sala de concerte a Filarmonicii. În 1948, clădirea a fost confiscată de comunişti şi atribuită Liceului de Artă ‘Octav Băncilă’.

Din cauza cutremurelor din anii 1977, 1986 şi 1990 şi a apelor din pânza freatică, imobilul în care funcţionează Filarmonica s-a degradat, motiv pentru care, în anul 1991, au început lucrările de renovare.

În urmă cu mai bine de 25 de ani, corpurile de clădire ale instituţiei culturale au suferit doar lucrări neînsemnate de consolidare, unele dintre ele fiind într-o stare avansată de degradare. Lucrările pentru reabilitare şi reparaţiile capitale au fost demarate în urmă cu 17 ani, însă fondurile au fost alocate cu întreruperi, până în 2002, când Biserica Romano-Catolică a depus în instanţă o cerere de retrocedare.

Filarmonica de Stat ‘Moldova’ a fost preluată în luna aprilie 2008 de Universitatea de Arte ‘George Enescu’, printr-un contract de locaţie, de la Episcopia Romano-Catolică, care a câştigat în instanţă dreptul de proprietate asupra imobilelor. Acest contract era necesar pentru ca, astfel, să fie continuate şi finalizate lucrările de reparare, precum şi de a avea în continuare un circuit cultural.

În 2018, două dintre tronsoanele imobilului în care funcţionează Filarmonica Moldova, 2 şi 3A, au fost preluate de Consiliul Judeţean Iaşi, pentru ca instituţia administrativă să poată efectua reabilitarea, consolidarea, modernizarea şi dotarea imobilelor administrate.

În februarie 2023, primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica, şi preşedintele Consiliului Judeţean, Costel Alexe, au anunţat în cadrul unei conferinţe de presă că vor încheia un parteneriat pentru reabilitarea Filarmonicii de Stat ‘Moldova’, lucrarea fiind eligibilă pentru finanţare prin Programul Operaţional Regional (POR). Proiectul Axa Culturală Est-Vest intenţionează reabilitarea şi modernizarea Filarmonicii Moldova Iaşi, reabilitarea şi modernizarea spaţiilor publice, reabilitarea parcului Teatrului Naţional Iaşi, extinderea zonei pietonale. Valoarea totală a proiectului de reabilitare este de peste 80,5 milioane de lei. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiu in suprafata de 21,9 mp, situat in orasul Negresti, Str. Unirii, Bl. E2, Sc. C, Parter, judetul Vaslui, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Carte Funciara Nr. 70102-C1-U74, Nr. Cadastral 70102-C2-U74, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 48/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru desfasurarea de activitati de coafura si alte activitati de infrumusetare. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, Parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Lucrările la noul stadion al Iașului pot începe!
30/05/2024 10:46

* „Creditul a fost incheiat in condiţii foarte avantajoase, motiv pentru care, credem noi, in cel mai scurt timp putem demara procedurile pentru inceperea lucrărilor”, a declarat primarul Mihai Ch ...

Aqualand în Moara de Vânt!
30/05/2024 10:44

Primarul Mihai Chirica a anunţat marţi că a semnat contractul cu firma SC Goliat SRL din Oradea pentru proiectarea şi construcţia unui parc de distracţii acvatic (aqualand) in zona Moara de Vant, in aprop ...

O nouă premieră de teatru la Ateneul Național din Iași, de Ziua Copilului
30/05/2024 08:49

O nouă premieră de teatru la Ateneul National din Iasi Sambătă, 1 iunie, de la ora 19.00, la Sala Unirii, Ateneul National din Iasi prezintă premiera spectacolului pentru copii Omul de zăpadă care voia ...

Iașul are peste 900 de locuri de muncă vacante!
30/05/2024 08:43

* acum sunt disponibile 907 posturi, cu două mai multe decat săptămana trecută * construcţiile işi păstrează fotoliul de lider * la mare distanţă, posturile ce presupun studii universitare * scăderi ...

„Contre” între PSD şi PNL la ultima şedinţă a CJ din acest mandat
30/05/2024 08:43

Ultima sedintă a Consiliului Judetean din actualul mandat nu a fost una lipsită de incidente, alesii social-democrati si cei ai USR părăsind sala după 10 minute,  nemultumiti de modul in care presedin ...

Consilierii judeţeni au aprobat continuarea lucrărilor la Filarmonică
30/05/2024 08:34

* valoarea lucrărilor este de 105,08 milioane lei inclusiv TVA, din care 49,28 milioane lei reprezintă lucrările de constructii si montaj  Întruniti in ultima sedintă ordinară din acest mandat, ...

A fost aprobată „varianta alternativă” a drumului de acces către Aeroport!
30/05/2024 08:25

* aceasta va consta in modernizarea drumului judeţean DJ 282G: limita municipiul Iaşi - Aroneanu - Rediu Aldei (aproximativ 6,50 km) si realizare unui drum de legătură din DJ 282G (Aroneanu) către Aeroport ...

Mai multe străzi din Iaşi vor fi reabilitate şi modernizate
30/05/2024 08:11

Mai multe străzi din Iaşi vor beneficia in perioada următoare de lucrări de modernizare, in cadrul programului de reabilitare a infrastructurii rutiere si pietonale, precum si de reparatii a străzilor si t ...

Proiectul Centurii Uşoare a fost depus pentru finanţare europeană
30/05/2024 07:55

* traseul viitoarei centuri se suprapune pe mai multe sectoare de drumuri judeţene: DJ 248 B Vanători – Leţcani, in lungime de 15,97 km, DC 26 B Leţcani - Voineşti (16,52 km), DJ 248 A Voineşti (2,2 ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei