A fost semnat primul contract de lucrări la Spitalul Regional de Urgență!

1sru

Dimensiune font:

| 29-02-2024 08:37

* firma care a câștigat licitația are la dispoziţie doar 4 luni pentru organizarea şantierului, excavare grosieră a pământului, devierea reţelelor de utilităţi şi amenajarea căilor temporare de acces din zona Moara de Vânt * acest prim contract are o valoare de 26,2 milioane lei, fără TVA

Reprezentanţii Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate (ANDIS), cea care gestionează proiectele spitalelor regionale din Iaşi, Cluj şi Craiova, şi cei ai Ministerului Sănătăţii au semnat, miercuri dimineaţa, în prezenţa prim-ministrului Marcel Ciolacu, primul contract de lucrări aferente proiectului. Aflate în prag de campanie electorală, autorităţile locale spun la unison că semnarea primului contract pentru lucrările de la Spitalul Regional de Urgenţă Iaşi înseamnă un pas important uriaş. Este de înţeles, mai ales dacă ne gândim că acest moment este aşteptat de mai bine de un deceniu. 

În urma semnării contractului de lucrări, cei de la Ness Proiect Europene au la dispoziţie doar 4 luni pentru organizarea şantierului, excavare grosieră a pământului, devierea reţelelor de utilităţi şi amenajarea căilor temporare de acces din zona Moara de Vânt. Acest prim contract are o valoare de 26,2 milioane lei, fără TVA. „Am participat astăzi, alături de colegi social-democraţi, la un moment istoric pentru Iaşi. Este rezultatul muncii premierului social-democrat Marcel Ciolacu şi ministrului social-democrat Alexandru Rafila. În calitate de reprezentant al Guvernului în judeţul Iaşi am fost şi voi continua să fiu un sprijin pentru cei care lucrează la implementarea acestui proiect esenţial pentru sănătatea tuturor cetăţenilor. Vrem să vedem cât mai repede demararea lucrărilor în teren. Noi, ieşenii, aşteptăm de foarte mult timp ca acest proiect să devină realitate. Am transmis aceste aşteptări şi premierului Marcel Ciolacu, un om care a demonstrat deja că este un susţinător al proiectelor din zona Moldovei. Prin contractul semnat astăzi, SRU Iaşi intră pe un drum de pe care nimeni nu îl mai poate opri. Spitalul Regional de Urgenţă va fi construit în zona Moara de Vânt şi va aduce beneficii enorme pentru toţi locuitorii din zona Moldovei", spune prefectul Bogdan Cojocaru, preşedintele PSD Iaşi.

„SRU nu este doar o idee. Se concretizează în primele lucrări de săpături”

Primarul Iaşului, Mihai Chirica, spune că faptul că s-a ajuns la semnarea contractelor şi că peste puţină vreme vor începe şi lucrările demonstrează că proiectul Spitalului Regional de Urgenţă a trecut de stadiul de machetă, fapt care arată că este important atât pentru autorităţile şi comunitatea ieşeană, cât şi pentru Guvernul României. „Tot ceea ce prognozam că sunt doar machete şi gânduri ale comunităţilor locale, pentru Iaşi şi zona metropolitană, se transformă în realitate. SRU nu este doar o idee. Se concretizează în primele lucrări de săpături. În mod obligatoriu nu va rămâne o groapă în care să se adune apa, ci va continua cu lucrările de construire a pasajului, aşa cum s-a discutat şi despre Autostradă şi Sala Polivalentă. Nu sunt doar idei pe hârtie. Ele se concretizează prin aportul unor guvernări responsabile. După mai bine de 17 ani de când se vorbeşte de acest spital, iată că vine momentul începerii lucrărilor, Noi, Primăria Municipiului Iaşi, rămânem acelaşi partener dedicat şi implicat. Pe lângă multe alte documentaţii necesare proiectului, inclusiv cele aferente reţelelor de utilităţi, lucrăm la studii pentru construirea căilor de acces spre şi în interiorul arealului Spitalului Regional, care va include şi Sala Polivalentă şi viitorul stadion şi pe care îl gândim dezvoltat unitar şi coerent, după un concept Smart City District”, ne-a spus primarul Mihai Chirica.

Preşedintele CJ Iaşi, Costel Alexe, consideră că după o cam prea lungă aşteptare, suntem în faţa unui moment ce va marca pozitiv dezvoltarea judeţului nostru. „În calitate de preşedinte al Consiliului Judeţean Iaşi, dar şi ca fost membru în Guvernul României, pot să vă spun sincer că atât administraţia liberală, cât şi guvernarea liberală au susţinut întotdeauna construirea Spitalului Regional de Urgenţă Iaşi. Îmi amintesc cum contractul de finanţare pentru demararea lucrărilor a fost semnat atunci când la Ministerul Sănătăţii se afla un ministru liberal, după ce anterior proiectul stătuse blocat în birocraţie. Acum, când suntem aproape de a vedea prima cupă de pământ excavată, vom depune tot efortul instituţional, administrativ şi politic pentru ca parcursul SRU să nu se blocheze în nicio etapă, iar Iaşul să aibă infrastructura medicală modernă pe care o merită. Cred că, odată iniţiate lucrările, se deschide calea definitivă pentru construirea acestui spital şi putem avea încredere că proiectul va fi dus la bun sfârşit, iar până în anul 2026 vom vedea construcţia finalizată”, spune Costel Alexe, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi.

Se pregătește un nou contract

O a doua procedură organizată de Agenţia Naţională de Dezvoltare a Infrastructurii în Sănătate, se află în curs de finalizare. Ea vizează atribuirea contractului de servicii de supraveghere a lucrărilor de construcţii, cu o valoare de 44,84 milioane de lei, fără TVA. Licitaţia a atras patru oferte, iar câştigătoare a fost desemnată asocierea Venturo Investment SRL (lider) - Koltek Musavirlik, care a avut o ofertă de 23,86 milioane de lei, fără TVA.
Cea mai importantă licitaţie aferentă acestui proiect, care urmăreşte atribuirea pachetului principal de lucrări de construire, furnizarea şi instalarea de echipamente medicale, a fost publicată în platforma de achiziţii publice la începutul acestei luni. Valoarea totală este estimată la circa 436 de milioane de euro. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 3 aprilie.
Spitalul Regional de Urgenţă Iaşi urmează să fie construit în 48 de luni. El se va desfăşura pe o suprafaţă de teren de 120.000 metri pătraţi din zona Moara de Vânt, şi va avea nouă o suprafaţă construită totală de 202.689 metri pătraţi.

SRU Iaşi este o construcţie cu nouă etaje. Viitoarea unitate medicală va avea 850 de paturi, din care 752 paturi pentru îngrijire acută şi 98 de paturi pentru îngrijire intensivă, dintre care 12 pentru Compartimentul de Mari Arşi, 10 pentru ATI Pediatrie, 16 pentru ATI Neonatologie, şi 60 pentru ATI. 

Pentru construcţia şi dotarea SRU Iaşi se estimează că se vor cheltui 668 milioane de euro, din fonduri europene, un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii şi de la bugetul de stat. Edi MACRI, Laura RADU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, cod postal 707485, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote@yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Iazu Nou, Str. Tineretului, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 1 -suprafata de 2.020 mp, numar cadastral 61658, Cartea Funciara 61658; Lotul 2 -suprafata de 1.797 mp, numar cadastral 61655, Cartea Funciara 61655; Lotul 3 -suprafata de 1.364 mp, numar cadastral 61659, Cartea Funciara 61659; Lotul 4 -suprafata de 1.496 mp, numar cadastral 61714, Cartea Funciara 61714; 1 lot de teren, amplasat in intravilanul satului Mitoc, Str. Arhimandrit Nectarie, F.N., ce apartine domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 5 -suprafata de 1.236 mp, numar cadastral 61754, Cartea Funciara 61754; 2 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Mitoc, Str. Scolii, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 6 -suprafata de 1.342 mp, numar cadastral 61765, Cartea Funciara 61765; Lotul 7 -suprafata de 1.072 mp, numar cadastral 61747, Cartea Funciara 61747; conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 93/30.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Serviciul Administrare Patrimoniu, sau se poate consulta pe site-ul: www.primaria sipote.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Administrare Patrimoniu, din cadrul Comunei Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la Casieria institutiei sau cu ordin de plata in contul Comunei Sipote, RO95TREZ24A70 5000200130X, deschis la Trezoreria Municipiului Iasi, cod fiscal 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 16.10.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 12.00, Camin Cultural Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Luca Arbore nr. 151, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, cu sediul in oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau- reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata de 222 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, Str.Decebal, F.N., T 30, P 97, Punct Tarina, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin C.F. nr. 73740 Negresti, nr.cadastral 73740, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 84/23.09.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 100 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, F.N., ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara nr. 73583 Negresti, nr. cadastral 73583, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 72/30.08.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, Sala Mare, parter, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
Câți bani a reușit să facă o femeie care a reciclat sute de PET-uri de la Pelerinajul Sfintei Parascheva din Iași
15/10/2024 19:01

Pentru că nu are un venit si trebuie să ii asigure un trai băiatului ei de 12 ani pe care il creste singură, femeia a decis să adune recipiente reciclabile pentru a obtine garantia de 50 de bani. „De ca ...

Profesori de la „Octav Băncilă”, în Cipru
15/10/2024 18:13

* ei au participat la o nouă intalnire in cadrul unui proiect Erasmus care isi propune să reducă părăsirea timpurie a scolii prin cartografierea factorilor de risc, sugerand interventii si subliniind rolul ...

Aventuri cu bicicleta în orașul colinelor
15/10/2024 17:46

Iasul, oras cunoscut pentru frumusetea sa istorică si culturală, dar si pentru celebrele sale coline, oferă o provocare unică celor care aleg să exploreze străzile sale pe două roti. Dacă bicicleta ar p ...

Dans, teatru și muzică la Opera din Iași, într-o săptămână de sărbătoare culturală
15/10/2024 10:14

Sub faldurile cortinei de catife, Opera Natională Romană din Iasi aduce in lumina reflectoarelor o seară inedită, in care cuvantul si dansul se impletesc intr-o explozie de emotii si culori. Joi seara, la o ...

O bătrână îi vrea la puşcărie pe fiii scandalagii
15/10/2024 09:51

Încă de mici copii, fraţii Laurenţiu şi Adrian I. din Roşcani au fost nişte rebeli, mai mereu in conflict cu părinţii şi profesorii. După majorat, comportamentul lor a devenit chiar violent. Nu ...

O adolescentă a dat drumul găleţilor din mâini ca să scape de viol
15/10/2024 09:48

„Agresiunea sexuală săvarşită asupra unui minor”, fapta pentru care este inculpat Ştefan A., pare mai mult o scenă de comedie ori de desene animate, decat o intamplare petrecută aievea. Ziua, ...

Începe sezonul kilogramelor în plus
15/10/2024 08:56

  * nutritionistii vin cu sfaturi pentru cei care vor să se ferească de această problemă Sezonul rece reprezintă, conform nutritionistilor, perioada din an in care foarte multe persoane se ingrasă ...

Traficanții de droguri din Rediu, încătușați
15/10/2024 08:55

Trei persoane, dintre care două provin din aceeaşi familie, au fost arestate preventiv pentru 30 de zile, pentru trafic de droguri de risc. Din cercetările efectuate de procurorii DIICOT, in cursul anului 2 ...

Cu un salar de 4.100 lei, o asistentă socială nu poate achita amenda penală primită
15/10/2024 08:54

* ea a fost condamnată la plata a 18.000 lei, după ce furase un portofel dintr-o cafenea din centrul Iaşului * a cerut şi obţinut reeşalonarea Doina P. lucrează ca asistent social, are 60 de ani şi un ...

Hramului Sfintei Cuvioase Parascheva. Un sobor de 23 de arhierei a oficiat slujba Sfintei liturghii
15/10/2024 08:49

Pe un podium amplasat la limita Pietonalului Ştefan cel Mare şi Sfant, in dreptul Altarului Catedralei Mitropolitane,un sobor de 23 de arhierei din ţară şi străinătate, printre care şi mitropolitul Mold ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei