Depoul Dacia, demolat

1depou dacia 6

Dimensiune font:

| 05-06-2023 07:59

17 clădiri şi construcţii vor fi culcate la pământ, însumat fiind vorba de o suprafaţă de aproape 40.000 de metri pătraţi * lucrările se vor desfășura pe parcursul a doi ani și presupun reconfigurarea energetică și stradală a întregului perimetru din capătul cartierului Dacia

Lucrările de demolare de la Depoul din Dacia încep în această lună. Pe acel amplasament vor fi construite un al depou și un alt garaj, autonome din punct de vedere energetic, pentru tramvaiele și autobuzele electrice noi. Este vorba despre 50 de tramvaie din Polonia și Turcia și 70 de autobuze. „Investiția este mare, se duce la aproximativ 70 de milioane de euro. În cele din urmă, noi am împrumutat de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare o sumă de 20 de milioane de euro în primă fază și am completat cu un alt împrumut de 21 de milioane de euro. Restul sumelor vin din digitalizare și alte programe pe care deja le-am aplicat și, sigur, intenția este de a face un depou autonom din punct de vedere energetic, care va adăposti circa 50 de tramvaie noi și aproximativ 60 de autobuze noi. În felul acesta, tot parcul electric se va muta către Dacia. În paralel, lucrăm la un al doilea proiect privind construirea celui de-al doilea depou în zona CUG, pe platforma fostei uzine CUG și în felul acesta să putem să scoatem depoul de la Gară, care nu-și mai găsește locul nici din punct de vedere tehnic, dar mai ales din punct de vedere al locației”, spune Mihai Chirica.

Tehnologiile actuale, la nivelul anilor 1970 - 1980

Depoul CTP din zona Dacia va fi modernizat în baza unei finanțări realizate (parțial) prin creditul contractat anul trecut de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). În ședința Consiliului Local din 28 mai 2021 a fost aprobat un proiect de hotărâre care a vizat aprobarea studiului de prefezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru acest obiectiv. Conform documentului amintit, valoarea totală a proiectului era, iniţial, de 151.563.774,08 lei (cu TVA), din care valoarea lucrărilor de construcții-montaj reprezentau 80.927.430,95 lei (cu TVA). Ulterior, în urma creșterii masive a prețurilor materialelor, valoarea totală actualizată a proiectului a fost stabilită la  273.520.522,72 lei, din care construcții și montaj 182.675.938,69 lei.

Actualul depou de tramvaie și autobuze CTP Dacia a fost construit pentru a servi la întreținerea și gararea flotei de tramvaie și autobuze, precum și sistemului de transport în comun, pe baza proiectului de investiții din anul 1980, ca bază mixtă pentru întreținere mijloace de transport public. „Serviciile actualului depou de tramvaie și autobuze din Dacia suferă din cauza condițiilor precare, lipsei de echipamente moderne și clădirilor inadecvate și degradate care găzduiesc activitățile. Tehnologiile existente sunt la nivelul anilor 1970 - 1980. Fluxurile și funcțiunile existente sunt proiectate pentru deservirea acelorași perioade și nici nu mai corespunde necesităților și criteriilor de mobilitate durabilă actuale”, s-a arătat în nota de fundamenetare a proiectului vizând modernizarea depoului.

Recent, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a anunțat municipalitatea ieșeană că proiectul „Digitalizare obiective în cadrul proiectului Modernizare Depou Dacia” va fi finanțat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă - Componenta C10 Fondul Local. Proiectul are o valoare de 6.150.913,65 lei și face parte dintr-un pachet de nu mai puțin de 11 proiecte complementare care vizează digitalizarea viitorului depou din Dacia. Prin urmare, valoarea totală a investiției este de 286.302.623.312 lei, inclusiv TVA, din care pentru Obiectivele de Digitalizare va fi alocată suma de 47.307.147.00 lei, inclusiv TVA.

Ce se va face

Digitalizarea depoului din Dacia prevede realizarea unui sistem de semnalizare automatizat pentru exploatarea în siguranţă a sistemului de transport public și asigurarea proceselor de schimbare a direcţiilor asistate digitalizat, plus modernizarea intersecţiilor prevăzute cu sisteme de semnalizare automatizate din oraş. De asemnea, va fi realizat un sistem de tip Depot Management System prin care să asigure controlul și operarea sistemului de semnalizare în condiţii de siguranţă, planificarea garării tramvaielor, planificarea activității de exploatare și asistență digitalizată pentru întreţinerea, reviziile și reparaţia tramvaielor. Nu în ultimul rând, ar fi vorba de realizarea unui sistem Building Management Sistem pentru digitalizarea exploatării echipamentelor care deservesc funcţiunile din depou (sisteme de avertizare și asistență anti-coliziune).

Împărţit în două spaţii

Realizarea unui nou depou a devenit prioritară în contextul achiziției de către municipalitatea ieșeană, prin intermediul fondurilor europene obținute deja prin Programul Operațional Regional, a 32 de tramvaie (Bozankaya și PESA) și a 44 de autobuze electrice, la care se adaugă achiziția a 18 tramvaie și a 25 de autobuze electrice prin PNRR.

Astfel, depoul va avea două spații de adăpostire, unul pentru 46 tramvaie, celălalt pentru 62 de autobuze electrice. Va fi primul depou din România, dar și din Europa de Est, construit pentru a fi independent energetic, astfel că toate capacitățile energetice vor fi asigurate de panouri fotovoltaice. Lucian STATE

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, cod postal 707485, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote@yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Iazu Nou, Str. Tineretului, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 1 -suprafata de 2.020 mp, numar cadastral 61658, Cartea Funciara 61658; Lotul 2 -suprafata de 1.797 mp, numar cadastral 61655, Cartea Funciara 61655; Lotul 3 -suprafata de 1.364 mp, numar cadastral 61659, Cartea Funciara 61659; Lotul 4 -suprafata de 1.496 mp, numar cadastral 61714, Cartea Funciara 61714; 1 lot de teren, amplasat in intravilanul satului Mitoc, Str. Arhimandrit Nectarie, F.N., ce apartine domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 5 -suprafata de 1.236 mp, numar cadastral 61754, Cartea Funciara 61754; 2 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Mitoc, Str. Scolii, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 6 -suprafata de 1.342 mp, numar cadastral 61765, Cartea Funciara 61765; Lotul 7 -suprafata de 1.072 mp, numar cadastral 61747, Cartea Funciara 61747; conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 93/30.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Serviciul Administrare Patrimoniu, sau se poate consulta pe site-ul: www.primaria sipote.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Administrare Patrimoniu, din cadrul Comunei Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la Casieria institutiei sau cu ordin de plata in contul Comunei Sipote, RO95TREZ24A70 5000200130X, deschis la Trezoreria Municipiului Iasi, cod fiscal 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 16.10.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 12.00, Camin Cultural Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Luca Arbore nr. 151, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, cu sediul in oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau- reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata de 222 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, Str.Decebal, F.N., T 30, P 97, Punct Tarina, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin C.F. nr. 73740 Negresti, nr.cadastral 73740, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 84/23.09.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 100 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, F.N., ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara nr. 73583 Negresti, nr. cadastral 73583, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 72/30.08.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, Sala Mare, parter, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
Festivalul Muzicii Românești la Iași
09/10/2024 14:58

În perioada 14-20 octombrie, Iasil va deveni centrul cultural al muzicii autohtone, găzduind cea de-a XXVI-a editie a Festivalului Muzicii Romanesti. Evenimentul este organizat de Filarmonica de Stat &bd ...

Peste 26.000 de pelerini s-au închinat la racla Sfintei Parascheva
09/10/2024 14:14

Aproximativ 26.000 de persoane au trecut pe la baldachinul din curtea Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei pentru a se inchina şi ruga la racla cu moaştele Sfintei Cuvioase Parascheva, considerată a fi ocrotit ...

Eleganță și emoție la Operă. Iubitorii muzicii sunt așteptați povestea „Trubadurului”
09/10/2024 13:57

  Sala Mare a Operei Nationale Romane din Iasi se va transforma din nou intr-un sanctuar al artei si pasiunii, primind una dintre cele mai indrăgite capodopere ale repertoriului operistic internation ...

Pantelimon, vindecătorul de suflete. Minunile sale și întâlnirea cu pelerinii la Sărbătoarea Sfintei Parascheva
09/10/2024 13:52

Sărbătoarea Sfintei Parascheva adună anual zeci de mii de pelerini din toate colturile tării si din străinătate la Catedrala Mitropolitană din Iasi. Anul acesta, pelerinii vor avea ocazia să se inchine ...

Pecheziții la hoții din Neamț
09/10/2024 13:42

Poliţiştii efectuează, miercuri, 4 percheziţii domiciliare in localitatea Dumbrava Roşie, intr-un dosar de furt calificat, a informat Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Neamţ. ‘Au fost puse ...

Moaștele Sfântului Pantelimon vor fi aduse la Iași
09/10/2024 13:40

Manifestările prilejuite de hramul Sfintei Cuvioase Parascheva sunt in plină desfăşurare la Iaşi. Aproximativ 26.000 de pelerini s-au inchinat, pană la ora 12:00, la moaştele Sfintei Cuvioase Parascheva ...

Unul din mituitorii poliţiştilor de frontieră de la Sculeni a semnat acordul de recunoaştere a vinovăţiei
09/10/2024 08:14

* astfel, el s-a ales cu o pedeapsă mică, una cu suspendare * in schimb, situaţia celorlalţi inculpaţi se agravează Marţi, 8 octombrie, magistraţii de la Tribunalul Iaşi au dat o primă sentinţă leg ...

Concurs „Cea mai tare cameră de cămin din Campusul Tudor Vladimirescu”
09/10/2024 07:26

Provocare pentru studenţii din campusul Tudor Vladimirescu. Direcţia de Servicii Studenţeşti a Universităţii Tehnice „Gh. Asachi” Iaşi a lansat un nou concurs studenţilor cazaţi in campusul ...

Psihiatrii vorbesc despre un real fenomen care lovește tot mai puternic în rândul populației
09/10/2024 07:24

În ultimii ani, sustin specialistii, jocurile de noroc au castigat foarte mult teren la nivelul judetului Iasi. Astfel, foarte multe persoane ajung să fie dependente si să piardă tot in sălile care su ...

Poliţiştii şi judecătorii au oprit un război între două familii din Cristeşti
09/10/2024 07:22

* capul răutăţilor, o femeie care şi-a pistonat soţul să năvălească in curtea vecinilor Deşi vecini de multă vreme, intr-un sat al comunei Cristeşti, cei din familia M. n-au fost niciodată amabili ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei