Sfaturi pentru o atitudine şi o imagine corecte
Dimensiune font:
Cunoaşterea comunicării eficiente este una dintre cheile oricărei relaţionări, dar nu este suficientă. Pentru a găsi colaboratorii potriviţi, indiferent că este vorba despre un loc de muncă, o afacere sau orice alt gen de parteneriat, comunicarea trebuie completată de o atitudine şi o imagine corecte. Orice persoană care doreşte să aibă succes trebuie să fie cunoscută în mediile în care doreşte să se afirme
Se întâmplă uneori să simţim că oricât de mult am munci nu avem rezultatele scontate şi în loc de satisfacţii avem un gust amar. Pare-se că totul se năruie în jur, că oamenii ne privesc ciudat şi că nimic nu mai merge. Cauza se află în planurile lansate la începutul acţiunii, iar efectul depinde de cât de bine le-am întocmit sau nu.
Strategia este foarte importantă nu numai în găsirea unui loc de muncă, ci chiar şi în viaţa personală. Afacerile de succes sunt cele bine gândite şi puse la punct şi în aceşti termeni ar trebui să privim şi noi cariera şi relaţiile cu angajatorii.
Stabilirea obiectivelor este foarte importantă fiindcă oferă o viziune pe termen lung, o motivaţie pentru fiecare acţiune, ne aduce cunoştinţele necesare şi resursele de care avem nevoie. Sporeşte stima de sine, ne arată adevărata valoare, punctele slabe şi cele forte, elimină timpii morţi.
Cum stabilim drumul corect
Primul pas este să identificăm exact ceea ce ne dorim şi să lăsăm deoparte ceea ce nu ne place. Cu alte cuvinte, să ne măsurăm forţele, să renunţăm la obiectivele nesănătoase fără teama de eşec sau că vom fi judecaţi de cei din jur. Este important să fim flexibili şi să acceptăm orice schimbare cu gândul că este benefică în primul rând nouă. Pentru început este bine să avem un tablou complet a ceea ce ne dorim să facem, să stabilim obiectivele mari şi intervalul de timp alocat pentru îndeplinirea lor.
„Odată trasată şi ultima tuşă pe tabloul vieţii este necesar să vedem de ce resurse dispunem – financiare, materiale, umane, sufleteşti, să vedem dacă avem forţa necesară îndeplinirii acestor planuri”, a punctat psihologul Daniela Bercu.
Orice plan are şanse mult mai mari de reuşită dacă este scris în amănunt pe hârtie şi revizuit, dacă se poate, zilnic.
Erorile cele mai întâlnite
Dacă vorbim despre comportamente ineficiente, este greşit să faci presupuneri în loc sa te bazezi pe fapte, să vorbeşti mai mult decât să asculţi, să nu cunoşti partenerul căruia i te adresezi, să foloseşti limbajul nepotrivit (ori prea sofisticat, ori prea tehnic, ori prea familiar, ori prea îndepărtat de interesele preopinentului – n.r.), să foloseşti canalul de comunicare ineficient. „O persoană pentru care atitudinea şi imaginea contează este atentă la limbajul nonverbal şi la presupunerile neexprimate care stau în spatele mesajelor explicite, se autoevaluează şi îşi îmbunătăţeşte continuu abilităţile”, a completat Daniela Bercu.
Dacă am vorbit despre greşeli ar fi bine să aflăm ce nu trebuie să facem – să nu-i judecăm pe cei din jur şi nici pe noi, să ne corectăm dicţia şi să ne îmbogăţim vocabularul, să luăm oamenii aşa cum sunt, să-i ascultăm şi să le oferim, la cerere, resurse. Se întâmplă uneori ca mesajele pe care doriţi să le transmitem să nu fie bine recepţionate şi să ne întrebăm care sunt cauzele. Lăsând deoparte proasta dispoziţie a interlocutorului, este foarte important să ne asigurăm că noi am făcut tot ce a fost posibil pentru a transmite ceea ce a aveam de spus.
Atitudinea corectă asigură succesul
Specialiştii în HR recomandă să ne facem periodic o evaluare a obiectivelor din toate perspectivele – de şef, de subordonat sau de partener. Acolo unde există nemulţumiri este clar că avem de lucrat indiferent de ipostaza în care ne aflăm. Procesul decurge firesc doar în momentul în care există echilibru la balanţa „Ce dau şi Ce primesc?”. Dacă oferim prea mult şi suntem nemulţumiţi de răspuns este cazul să ne reevaluăm locul în organizaţie şi să avem o discuţie cu superiorii, în cazul în care suntem subordonat. Dacă primim prea mult şi oferim prea puţin, e clar că avem o problemă!
Soluţia este, de fiecare dată, la noi şi primul pas este să ne concentrăm pe ceea ce fiecare dintre noi poate influenţa.
Dacă veţi fi cinstiţi cu voi înşivă, dacă veţi fi concentrat mai mult pe ceea ce dăruiţi decât pe ceea ce primiţi, pe ceea ce puteţi face să se întâmple decât pe ceea ce fac alţii pentru voi, pe ceea ce puteţi influenta decât pe ceea ce va influenţează, dacă veţi oferi aprecieri sincere, veţi avea respect pentru cei din jur şi rezultate foarte bune. Secretul este să fim corecţi mai întâi faţă de noi înşine, apoi faţă de cei din jur.
V-aţi întrebat poate de multe ori cum reuşesc unele persoane să aibă un grup mare de prieteni, să relaţioneze foarte uşor şi să stabilească legături în timp foarte scurt. Nu există reţete secrete, ci doar atitudini care ne ajută să ne construim un cerc de persoane cu care să relaţionăm nu doar câteva secunde, ci pe timp îndelungat.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau